Facebook właśnie zaprezentował nową funkcjonalność, czyli tzw. Reklamy Dynamiczne dla branży turystycznej.
W praktyce oznacza to, że linie lotnicze czy inne firmy działające w branży turystycznej będą mogły dzięki tej opcji promować swoje połączenia oraz oferty. Nowość ta będzie bazować na zgromadzonych informacjach, mianowicie gdzie i w jakim terminie dana osoba chciałaby wyruszyć w podróż.
Facebook wyszedł w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom przewoźników oraz firm z branży turystycznej. Nowe opcje oznaczają też nowe możliwości na dotarcie ze swoją ofertą do szerszego grona potencjalnych klientów. Pomysł tym lepszy, że powstał latem, kiedy podróżuje najwięcej z nas. Ciekawostką jest także, że aż 93% klientów wykazuje zainteresowanie turystyką i wyjazdami, korzystając ze smartfonów. Podróże oraz rekreacja to jedne z najchętniej wybieranych tematów. Wybieramy i kupujemy wycieczki oraz rezerwujemy bilety lotnicze właśnie poprzez telefony.
Podobnie jest z mediami społecznościowymi – przeglądamy je przede wszystkim na smartfonach.
Są już pierwsze polskie firmy z branży turystycznej, które skorzystały z nowej funkcjonalności reklamowej na Facebooku. Są to między innymi portale, zajmujące się szeroko rozumianą turystyką, ale i te mniejsze biura, które organizują indywidualne, faktultatywne wycieczki jak na przykład Ex Oriente Lux – https://exorientelux.pl.
Przed wyjazdem spędzamy jednak zdecydowanie więcej czasu na Facebooku niż na stronach poświęconych turystyce. Stąd właśnie decyzja Facebooka o uruchomieniu nowej opcji, czyli dynamicznych reklam. Osoby podróżujące i zarazem na co dzień korzystające z portali społecznościowych to głównie młodzi, ale także osoby starsze wykazują coraz większe zainteresowanie tego typu nowinkami.