Działania marketingowe na Instagramie – czy warto?

Żyjemy w czasach, kiedy media społecznościowe rozwijają się bardzo dynamicznie. Instagram zdecydowanie najszybciej – czy jednak warto pokusić się na nim o działania marketingowe?

Skoro Instagram szybko się rozwija, a liczba jego użytkowników – tak prywatnych, jak i marek – rośnie, warto rozważyć prowadzenie na nim działań marketingowych. Można w ten sposób dotrzeć do licznej grupy potencjalnych klientów, głównie młodych (w wieku 18-29 lat).
Ponadto – jak wynika z przeprowadzonych ankiet przeprowadzonych przez SproutSocial – aż 70% użytkowników szuka na Instagramie profili firmowych. Nie ma wątpliwości, że kanał ma swój udział w kreowaniu wizerunku marki, zwiększania jej popularności i rozbudowaniu sieci odbiorców, czyli klientów.
Instagram od 2015 roku umożliwia tworzenie reklam. Aby tego dokonać, trzeba jednak mieć także konto na Facebooku. Używając Menadżera reklam, Power Editora lub innych narzędzi można stworzyć różne reklamy. Jednak aby było warto, trzeba mieć pomysł, który zwróci uwagę użytkowników. Ważne jest też odpowiednie dopasowanie sposobu komunikacji do grupy docelowej.
Skoro Instagram buduje wizerunek marki, może też podnieść sprzedaż. Dostępne jest m.in. narzędzie LikeAndBuy.it. Można dodać spersonalizowany link, a klientowi wyświetlą się zakupowe zdjęcia i zostanie przekierowany na stronę sklepu. Można też wysyłać klientom e-mail ze zdjęciem i opisem produktu, a także linkiem do zakupu. Okazuje się, że to medium obrazkowe może świetnie sprzedawać!

READ  Jak dotrzeć z reklamą do pokolenia Z?

Post Author: Isomedia