Social media to moc możliwości, a social media marketing to prężnie rozwijający się dział. Łatwo jednak pominąć szereg błędów… jakich? Podpowiadamy poniżej.
Słyszeliśmy o wielu kampaniach, które zaszkodziły danej marce, a nawet ją zniszczyły. Liczne budzą kontrowersje – jak niedawno reklama Tigera. Social media rodzi wiele sytuacji, w których możemy zniszczyć naszą reputację, zamiast ją zbudować. Warto wiedzieć, czego unikać, od jakich działań stronić. Podpowiadamy, jakie są najczęściej popełniane błędy w social media marketingu.
Nie maprzepisu czy strategii idealnej, która sprawdzi się w przypadku każdej firmy czy każdego produktu. Złoty środek nie istnieje. Mimo to można wskazać kilka działań, które z pewnością nie pomogą i lepiej się ich od początku wystrzegać. Po pierwsze błędem jest usuwanie negatywnych opinii oraz komentarzy. Użytkownicy cenią sobie prawo do wyrażanie opinii. Jeśli firma czy marka nie radzi sobie z krytyką, jest to odbierane negatywnie. Drugim częstym błędem jest kupowanie sobie obserwatorów – fake’owe konta nie zwiększą liczby lajków oraz aktywności na naszym profilu. A szybko rosnąca liczba osób, które polubiły naszą stronę, zmusza do refleksji i zaburza naszą wiarygodność.
Co ciekawe, użytkowników drażnią częste rażące błędy – np. ortograficzne. Sprawia to wrażenie, że nasz profil nie jest profesjonalny. Użytkownicy – co tu kryć – lubią wytykać te błędy i o i nich dyskutować. Warto przyjąć krytykę i nie ciągnąć dyskusji…
(KKw)