Coraz więcej sklepów internetowych korzysta z nowoczesnego modelu logistycznego, jakim jest tzw. dropshipping. Dowiedz się, czy faktycznie ma to sens.
Na czym polega dropshipping?
Pod tajemniczą nazwą “dropshipping” kryje się dość prosty i coraz powszechniejszy system logistyczny sprzedaży internetowej. Proces wysyłki towaru zostaje tu przeniesiony na dostawcę, a sam sklep jedynie przyjmuje zamówienia, wchodząc niejako w role pośrednika pomiędzy hurtownią a klientem. Sklep nie magazynuje towaru, a jedynie po złożeniu zamówienia zapytuje o dostępność danego towaru, rezerwuje go i przekazuje dane klienta celem realizacji zamówienia. Po stronie sklepu leży także cała kwestia komunikacji z klientem czy reklamy towarów. Hurtownia pełni tylko rolę dostawcy i magazyniera.
Zalety dropshippingu
Dropshipping zyskuje na popularności, a widać to szczególnie w przypadku mniejszych i początkujących sklepów. Zdejmuje on bowiem z właściciela ciężar posiadania w domu (lub wynajęcia) magazynu, zakupu dużej partii towaru (ryzykując, że nie uda się sprzedać wszystkiego) oraz całej logistycznej obsługi zamówienia. Sprzedawca nie musi zatrudniać pracowników do obsługi magazynu i pakowania zamówień ani martwic się rozliczaniem transakcji. Tak naprawdę może zająć się tym, co zwykle najlepiej potrafi, czyli marketingiem, komunikacją z klientem, obsługą social mediów czy dbaniem o witrynę internetową sklepu od strony informatycznej. Jest to tez zdjęcie tego ciężaru z hurtowni, dlatego dropshipping przynosi korzyść obu stronom.
Olga, f: Schwoaze / Pixabay