Ecommerce pozwala na handlowanie właściwie wszystkim. Czasem jednak kłopotliwa okazuje się kwestia logistyki, zwłaszcza kiedy w grę wchodzi transport towarów wymagających specjalnego traktowania.
Zabezpieczenie przed zniszczeniem
Logistyka w e commerce to nie tylko sam transport towaru, ale także kwestie związane z jego magazynowaniem, kompletowaniem zamówień oraz ich pakowaniem. Te początkowe etapy realizacji zamówienia są bardzo ważne, ponieważ odpowiednie zapakowaniem delikatnego, wrażliwego towaru w dużym stopniu przekłada się na jego bezpieczeństwo w transporcie. Pod określeniem “towar delikatny” może kryć się np. Szkło czy smartfony. W celu bezpiecznego opakowania takiego towaru należy użyć kartonu o odpowiedniej grubości oraz wypełniaczy (pianka, styropian, folia bąbelkowa (dostępna na stronie http://pksystem.com.pl/folia-babelkowa)), które pomogą towar zabezpieczyć i unieruchomić. Można też umieścić produkt w opakowaniu w drugim dodatkowym większym kartonie. Na opakowanie powinno się również nakleić naklejkę, która informuje kuriera, że towar jest delikatny i należy się z nim obchodzić wyjątkowo ostrożnie. Prowadząc sklep internetowy, trzeba też liczyć się z tym, że czasem specjalne opakowania na wrażliwe towary mogą być droższe od zwykłych.
Bezpieczny przewóz
Przewożąc towary, firma transportowa musi zwrócić uwagę, aby karton nie uległ zniszczeniu (porwaniu, wygięciu, zamoknięciu). Kierowca powinien unikać zbyt szybkiej jazdy i gwałtownych manewrów. Warto wiedzieć, że niektóre produkty wymagają specjalnych warunków przewozu, np. określonej temperatury. Czasami będzie to wymagało wybrania środka transportu, który jest przystosowany do przewożenia tego rodzaju towarów lub zainwestowania w specjalistyczne opakowania. Najważniejszą sprawą w ehandlu jest więc to, aby do każdego zamówienia podejść indywidualnie i każdorazowo zadbać o jak najlepsze warunki transportu towaru, dostosowane do jego rodzaju i właściwości.
OU; fot: PublicDomainPictures / Pixabay