Liderem polskiego Internetu w sierpniu 2018 roku były serwisy należące do Grupy Google. Zanotowały one około 25,6 miliona użytkowników, jednakże jest to o blisko 160 tysięcy mniej niż w miesiącu poprzedzającym. Nie lepiej jest u innych wydawców.
Drugi po Grupie Google pod względem popularności serwis Facebook.com stracił blisko 340 tysięcy odwiedzających względem lipca 2018. Grupa Wirtualna Polska straciła około 200 tysięcy użytkowników, a serwisy Grupy RAS Polska odwiedziło o około 300 tysięcy osób mniej. Spadki zanotował także YouTube.com oraz cała Grupa Interia. Jednakże to nie tak, że mamy w polskim Internecie do czynienia tylko z sierpniowymi spadkami. Wzrostem mogę się pochwalić Grupa Allegro, Grupa OLX, Grupa Gazeta.pl i Grupa Polska Press. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę ranking domen, to prowadziło Google.pl, zaraz za nim znalazł się Facebook.com, YouTube.com, oraz Allegro.pl. W pierwszej dziesiątce znajdziemy także Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Olx.pl, oraz serwis Wikipedia.org. W przypadku aplikacji niewątpliwie prowadziło YouTube, które tutaj zanotowało wzrost nowych użytkowników o prawie 224 tysiące, osiągając tym samym poziom 16,2 miliona użytkowników. Wyprzedził on aplikację oferowaną przez Google. Najpopularniejszą polską aplikacją okazała się ta oferowana przez sklep Rossmann. Ogółem liczba internautów w Polsce wyniosła w sierpniu 2018 roku 27 milionów na komputerach i laptopach oraz 22,3 miliony na smartfonach oraz tabletach.
(MM/fot. Free-Photos/Pixabay)