Polscy użytkownicy jako pierwsi na świecie mieli okazję skorzystać z dostawy książek Uberem.
Każdy użytkownik, który korzysta na co dzień z aplikacji Uber Eats w Warszawie, 11 października miał możliwość zamówienia najnowszej powieści japońskiego prozaika Harukiego Murakamiego noszącej tytuł „Śmierć Komandora. Pojawia się idea. Tom 1” za symboliczną złotówkę. Aby dokonać takiego zakupu, należało jedynie dodać książkę do swojego zamówienia z restauracji oferujących kuchnię japońską na etapie wyboru dodatku. Książka została dostarczona wraz z zamówionym posiłkiem wprost do klienta. Wydawnictwo w tej formie można było zamówić jeszcze przed oficjalną premierą, która nastąpi w naszym kraju 17 października. Ilość egzemplarzy dostępnych poprzez Uber Eats ograniczono do pięciuset egzemplarzy. Akcję zorganizowało Uber Eats w porozumieniu z Wydawnictwem Muza, które odpowiada za wydanie oraz działania promocyjne książki w naszym kraju. Za kreacją całego wydarzenia stoi agencja Business & Culture. Twórcy pomysłu podkreślają, że jeśli zainteresowanie tematem będzie na odpowiednim poziomie, to nie wykluczają kolejnych tego typu przedsięwzięć, które promować mają czytelnictwo w naszym kraju, jednocześnie premiując wykorzystanie aplikacji do zamawiania jedzenia Uber Eats. Połączenie kultury z tak przyziemnym tematem, jak posiłki może być dobrym pomysłem, który polubią konsumenci i na stałe wpisze się on w działania nie tylko Ubera, ale i innych podmiotów działających w naszym kraju.
(MM/fot.freestocks-photos/Pixabay)