Rozwój w firmie? Najważniejszy jest pomysł.

Mimo że wyróżnia się obszary mające największe szanse na rozwój i pozyskanie środków na innowacje, każda branża ma duży potencjał. Najważniejszy jest zatem pomysł – np. wprowadzenie nowego produktu lub usługi na rynek, ale też wszelkie praktyczne ulepszenia.

Potencjał na innowacje w każdej branży

Najczęściej na otrzymanie unijnych dotacji mają branże takie, jak IT, gospodarka magazynowa, produkcja drewna, technologia żywności, transport i logistyka, produkcja maszyn, medycyna i inne. Jednak potencjał na innowacje drzemie w każdej branży – trzeba wykazać się kreatywnością oraz wyobraźnią, bo najważniejszy we wniosku jest sam pomysł.

Zalążek biznesu – startup zaczyna raczkować

Pojawia się on jako pierwszy i jest zalążkiem biznesu czy też startupu. Nastaje etap budowania firmy, z czasem ona dojrzewa, co zwykle zajmuje to około 2 lub 3 lat. Kiedy zaczyna generować zysk, przeradza się w pełnowymiarową firmę. Zwykle jednak w kolejnych latach następuje spadek, a sprawdzony pomysł wymaga ciągłych ulepszeń, musi iść do przodu i zmieniać się zgodnie z oczekiwaniami rynku.

Konieczność ciągłych ulepszeń i inwestycji w rozwój

Oznacza to między innymi konieczność korzystania z technologii, próbę docierania na inne rynki, potrzebę ulepszeń i rozwoju. Jeden pomysł nie musi bowiem sprawdzać się i przynosić zysku w nieskończoność. Zamiast skupiać się na tym jednym pomyśle – bo każdy biznes w pewnym momencie przestaje się rozwijać – warto poszukać ich więcej; nie muszą być zupełnie nowe, lecz powiązane z daną firmą.

Powszechny dostęp do Internetu sprawił, że obecnie inne są sposoby na dotarcie do klienta, zaprezentowanie produktu/usługi, zmniejszyła się też liczba pośredników między producentem a klientem. Jeden pomysł może okazać się niewystarczający, aby rozwijać firmę – odpowiedzią jest tzw. ścieżka innowacji. Warto wtedy wprowadzić nową lub ulepszoną usługę, której rynek jeszcze nie zna. Jak tego dokonać bez kapitału? Warto ubiegać się o środki unijne na pokrycie kosztów stworzenia i/lub wdrożenia innowacji w danym przedsiębiorstwie – jest to możliwe nie tylko w biznesach technologicznych.

READ  Edukacja niekoniecznie w szkole, ale i w Internecie

KWK, foto: congerdesign / Pixabay

Post Author: Isomedia