Aby marketing internetowy w wyszukiwarce Google był skuteczny, musi się skupiać na kliencie – określenie konkretnej grupy docelowej jest kluczowe. Dlaczego?
Wiecie, że aż ponad 90% użytkowników na świecie i ponad 95% w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google? Google Ads to sposób na szybkie zaistnienie w sieci – to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej. Stanowi skuteczne narzędzie dla każdego przedsiębiorcy, który planuje uruchomić kampanie reklamowe w Internecie, aby docierać do potencjalnych klientów. To sposób, aby zbudować mocny brand i zyskać silną pozycję na rynku.
Klient poprzez zapytania wpisywane w wyszukiwarkę wyraża swoje zainteresowania i potrzeby. Internet daje bezpośrednią możliwość wyrażania potrzeb. Jego preferencje muszą zatem zostać uwzględnione.
Wyszukiwarki internetowe pełnią bardzo ważną rolę w działaniach marketingowych. Wpływają przede wszystkim na wzrost ruchu na stronie, ale też sprawiają, że nasze treści trafiają do konkretnej grupy klientów poszukujących danych produktów lub usług. Dla reklamodawców ważne jest, że promocja w wynikach zapytań nie jest przez użytkowników odbierana jednoznacznie jako reklama, mimo że ta świadomość rośnie.
Dobrze skonfigurowana reklama odpowiada na zapytanie użytkownika – wyniki wyświetleń są dla niego najlepszą odpowiedzią, a link wart odwiedzenia. Co więcej, nadal nie każdy użytkownik wyszukiwarki wie, które wyniki są organiczne, a które płatne. Oznaczenia reklam płatnych są zresztą ukrywane przez Google, a zatem nie zawsze wiadomo, że klikamy w reklamę.
Kampania Google Ads ta daje też możliwość kierowania ofert dokładnie według zainteresowań odbiorców – np. od sportu czy motoryzacji, po gry planszowe czy podróże, aż po kosmetologię. Zwiększa to znacznie szanse, że dany użytkownik zainteresuje się naszą ofertą.
Kolejną zaletą reklam Adwords jest szybkość, natychmiastowe rezultaty. Jeśli dopiero startujesz w danej branży, nic nie szkodzi – możesz od razu powiadomić potencjalnych klientów o swoich działaniach. A do tego masz pełną kontrolę nad kosztami i czasem wyświetlania reklam Google Ads. Z kolei optymalizacja strony pod kątem SEO to długi i skomplikowany proces. Może to trwać miesiącami, a tymczasem konkurencja zainwestuje w inne rozwiązania, szybciej uzyskując pożądane efekty. Najlepiej zdecydować się na oba te działania reklamowe.
L.kw, fot.firmbee/Pixabay