Instagram to dynamicznie rozwijający się kanał społecznościowy – jeden z obecnie najpopularniejszych. Kto z niego korzysta najczęściej? Jaki jest profil użytkownika Instagrama?
Na oficjalnym blogu Instagrama publikowane są na bieżąco informacje o liczbie jego użytkowników – z roku na rok znacznie większa. W Polsce kanał nie cieszy się tak wielką popularnością jak np. w USA, ale też zyskuje nowych użytkowników. Jego konkurenci – Printest czy Flickr – także bazujący głównie na zdjęciach, pozostają za nim daleko w tyle…
Instagram powstał w 2010 r. w USA jako bezpłatna aplikacja mobilna i kanał internetowy do dzielenia się zdjęciami o kwadratowym formacie. Inspiracją były fotografie wykonywane niegdyś z aparatów Polaroid. Zdjęcia można było udostępniać także użytkownikom innych portali społecznościowych – jak Facebook czy Flickr.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Gemiusa, z aplikacji mobilnej korzysta 2,5 mln osób, a z serwisu internetowego aż 4,6 mln osób. Od początku działalności Instagram z założenia miał stanowić kanał społecznościowy skupiający osoby młode, w wieku około 15-35 lat. Tak jest w rzeczywistości. Co zaś ciekawe, chętnie z Instagrama korzystają zarówno kobiety, jak i mężczyźni – więcej jednak jest użytkowniczek. Ponadto największą grupę tworzą osoby z wykształceniem średnim i wyższym. Ciekawostką jest też, że większość to mieszkańcy wsi – osoby żyjące w dużych miastach i metropoliach plasują się na drugim miejscu.