Reklama na Facebooku stała się niezwykle popularna i wszyscy – działający w dowolnej branży – doskonale wiedzą, jak ważne jest właściwe jej ustawienie. Są jednak produkty i usługi, których nie można w ten sposób reklamować. Jakie?
Działalność Facebooka tak naprawdę opiera się przede wszystkim na sprzedaży reklam. W ten sposób serwis zarabia ogromne pieniądze, może więc inwestować w swój rozwój, ale też oferować usługi użytkownikom na całym świecie. Facebookowi nie chodzi przecież o to, abyśmy mieli konto i wrzucali zdjęcia z wakacji – mamy korzystać z narzędzia reklamowego. Reklamować albo kupować.
Podstawą tego portalu społecznościowego są po prostu posty sponsorowane, ale mimo to jest też kilka ograniczeń. Warto wiedzieć, jakich produktów i usług nie wolno reklamować na Facebooku – o tym poniżej.
Zakazy i przepisy dotyczące zabronionych materiałów są podobne do ogólnych zasad obowiązujących w innych mediach, np. telewizji czy prasie. Facebook zabrania zatem reklamowania wyrobów tytoniowych, produktów i usług nielegalnych lub niebezpiecznych, np. narkotyków czy dopalaczy, broni (z wyjątkami), sprzętu szpiegowskiego itd.
Co więcej, poprzez Facebooka nie należy promować treści z materiałami stron trzecich, do których nie mamy praw autorskich, materiałów kontrowersyjnych i sensacyjnych itd. Nie należy tworzyć reklam opierających się na cechach osobowych, postów wprowadzających w błąd (np. poprzez treść lub grafikę), reklam produktów odchudzających ze zdjęciami sprzed zmiany i po niej, kryptowalut, pożyczek krótkoterminowych itd. Ograniczone możliwości reklamowania ma też alkohol, apteki, portale randkowe.
Warto też podkreślić, że portal nie zgadza się, aby promować różne usługi i produkty, wykorzystując nagość – nie mogą też być nacechowane seksualnie. Reklamy środków antykoncepcyjnych też wymagają kreatywności. Należy wybrać odpowiednie grafiki oraz treści, aby np. poszerzyć rodzinę, a temat sprawności, przyjemności itd. lepiej pominąć.
Kw.1, fot.kropekk_pl/Pixabay