Social media też ze sobą rywalizują – ranking zmienia się nieustannie, dlatego warto to śledzić i być na bieżąco. Jest ich tak wiele, że nikt nie miałby czasu, aby prowadzić konto na każdym z nich. Zobacz, gdzie warto.
Trendy obowiązujące w mediach społecznościowych często się zmieniają, a podążanie za nimi to bardzo ważna kwestia. Poza tym nieustannie powstają nowe serwisy społecznościowe, które chcą sprostać oczekiwaniom i spełnić nasze potrzeby.
Trudno się w tym wszystkim odnaleźć, a przecież obecność w świecie social media to obecnie konieczność. Warto wybrać spośród nich te najważniejsze – my już to zrobiliśmy za Ciebie, a zatem wystarczy, że przeczytasz tekst poniżej. Oto obecnie najpopularniejsze i chętnie używane serwisy społecznościowe.
Facebook. Na pewno nie zdziwi Cię obecność na tej liście Facebooka. Co prawda miał on ostatnio dość duże problemy, ale może podniosło mu to jeszcze popularność? Mówi się też, że użytkownicy odchodzą z Facebooka na rzecz np. Instagrama, ale mimo to popularny Fejs nadal pozostaje w czołówce i jeszcze długo się to nie zmieni.
Prowadzą na nim profil zarówno osoby prywatne, jak i firmy, fundacje itp., gdyż to najbardziej znany serwis społecznościowy. Poza tym wart wiedzieć, że to największy nośnik danych o nas samych, jaki jest w Internecie! Można publikować posty, obserwować znajomych, dzielić się zdjęciami ze znajomymi, zapisywać się na wydarzenia, organizować kampanie reklamowe i działania marketingowe itd.
Twitter. Tweetowanie objęło już cały świat! Są to bardzo krótkie wpisy, gdyż limit znaków wynosi 140! Złote myśli, krótkie sentencje czy uwagi to często prawdziwy kunszt. Chwytliwe komentarze często trafiają w sedno, ale można zamieścić także link do dłuższego tekstu. Na Twitterze warto też dołączać popularne hashtagi, które grupują posty o podobnej tematyce.
Instagram. Wspomniany już wcześniej Instagram to kolejny z najpopularniejszych i najczęściej używanych serwisów. Różni się jednak od poprzednich znacznie, gdyż można na nim przede wszystkim zamieszczać zdjęcia oraz filmiki. Świetnie sprawdza się także do reklamowania produktów, z czego chętnie korzystają popularne marki, celebryci, blogerzy itd. Zdjecia można też urozmaicić, dodając do nich na przykład różne filtry, efekty, a także koniecznie hashtagi.
(KKw / Fot. Pixabay/cc0)