Czy kasować negatywne komentarze i opinie z profilu?

Kasowanie komentarzy, które nie są dla nas pozytywne, to częsta praktyka. Czy warto ją stosować? Może lepiej jednak pozostawić je na swoim profilu? Doradzamy poniżej.

Wiele osób sądzi, że usuwanie komentarzy to złoty środek na idealnego fanpage’a. Tymczasem nic bardziej mylnego. Kasowanie komentarzy, które nie są dla nas pozytywne, to jeden z podstawowych błędów firmy czy marki. Takie działania negatywnie wpływa na naszą wiarygodność.
Niepochlebne komentarze i opinie budzą obawę i niepokój o dobra reputację. Nikt nie chce jej zniszczyć, tym bardziej, że zwykle trzeba na nią długo pracować. Mimo że są sytuacje, że usunięcie kilku negatywnych opinii nawet nie zostanie zauważone, regularne działanie tego typu przyniesie więcej szkody niż pożytku. Zazwyczaj moderowanie tego typu jest mocno krytykowane przez użytkowników – mogą oni wręcz wylać na markę morze krytyki. A tego nie da się już łatwo usunąć…
Użytkownicy mają prawo do wyrażenie swojej opinii i sobie to cenią. Poświęcają swój czas wolny na napisanie opinii, chcą się nią podzielić, dać nam do myślenia, a także innym użytkownikom. Zlekceważenie ich głosu w dyskusji jest częstym błędem social media marketingu. Postępując w ten sposób, przyznajemy się, że nie umiemy sobie radzić z krytyką, przyznać się do błędu i za niego przeprosić. A także wyciągnąć konsekwencji. Tego typu komentarze to szansa na dyskusję, nawiązanie relacji i wyjaśnienie – może to wywołać na nowo sympatię do nas.

(KKw)

READ  Dostępność polskich witryn administracji publicznej

Post Author: Isomedia