Osoby 50+ stają się coraz większą grupą użytkowników sklepów online. Co to oznacza dla sprzedawców i jak powinni się na tych klientów przygotować?
Do tej pory standardowy klient sklepów online był określany raczej jako osoba młoda, mieszkająca w dużym mieście i dobrze wykształcona. Jednakże główną determinantą był właśnie wiek. Jednak ta sytuacja dynamicznie się zmienia. W tej chwili ponad 93% polskich internautów przyznaje, że kupuje online. Jest to duża różnica względem poprzedniego 2017 roku, kiedy to 63% osób aktywnie korzystających z zasobów sieci deklarowało, że nie kupuje online. Co ciekawe aż 27% osób w grupie wiekowej 55-64 korzysta ze sklepów internetowych i regularnie robi w nich zakupy. A w grupie wiekowej 65+ jest to aż 29%. Są to osoby, które niemal tak chętnie, jak młodsi użytkownicy korzystają podczas zakupów z różnorodnych urządzeń w tym takich jak laptop, tablet czy smartfon. Wielu z nich korzysta również z mediów społecznościowych. Rok to roku jest to wzrost o ponad 130%. Także porównywarki cenowe odnotowały ponad 200% wzrost w tej grupie wiekowej internautów. Jednakże najwięcej seniorów przychodzi do sklepów online bezpośrednio w wyszukiwarki Google. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że marketing prowadzony przez większość firm zdaje się tego potencjału nie dostrzegać. Seniorzy najczęściej pojawiają się w reklamach produktów farmaceutycznych, finansowych oraz żywnościowych. Często przedstawia się je jako dziadków i babcie oraz osoby chore. Z takimi postaciami nie identyfikuje się ponad 70% badanych w tej grupie wiekowej. W sieci seniorzy kupują bowiem odzież, kosmetyki, dodatki, perfumy, filmy, książki oraz płyty. Czyli praktycznie tak samo, jak inni użytkownicy dokonujący zakupów w Internecie.
KKw,fot.stevepb/Pixabay