Spam telefoniczny

Często zdarza się też, że dzwoni telefon, odbieramy, a po drugiej stronie panuje cisza. Co więcej, telefony takie również mogą powtarzać się wielokrotnie, a schemat jest zawsze taki sam, z jedną tylko różnicą – w końcu, przy którymś połączeniu, w słuchawce słychać głos.

To tzw. spam telefoniczny, czyli telefony od przedstawicieli różnych firm, chcących sprzedać swoją ofertę. Najpierw szybko się przedstawiają, a potem, korzystając z różnych technik manipulacyjnych, namawiają nas na zakup usługi.

Ale w tym przypadku nie jesteśmy bezbronni, chroni nas bowiem ustawa Prawo Telekomunikacyjne oraz Ustawa o Ochronie Danych Osobowych. Zgodnie z nimi, jeśli nie wyraziliśmy zgody na przetwarzanie naszych danych osobowych, telemarketerzy nie mają prawa nas nękać. Powołując się na te dwa akty prawne możemy szybko ukrócić nie tylko niechcianą rozmowę, ale również zażądać wycofania naszego numeru z listy telemarketera. Ostrzeżenie przed ewentualnymi konsekwencjami prawnymi zazwyczaj jest skuteczne i nachalni sprzedawcy przestają dzwonić.

Zastrzeż numer
Warto wiedzieć, że możemy także zastrzec numer telefonu dla celów marketingowych u swojego operatora. Tak samo jak zrezygnować z możliwości przetwarzania naszych danych w dowolnym momencie i to nawet wtedy, jeśli kiedyś już je udostępniliśmy. Zgodę taką wycofujemy pisemnie, a jeśli nadal będziemy otrzymywać telefony z ofertami, możemy zgłosić nękanie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
(MW / Fot. Pixabay/cc0)

READ  Stanowisko w sprawie głosowania elektronicznego w wyborach powszechnych

Post Author: Isomedia